موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

سالار عقیلی و مهر و ماه

«مهر و ماه» قطعه ای با کلام و اوزان شعری متفاوت 

موسیقی ما - قطعه «مهر و ماه» با شعری از مرحوم مهرداد اوستا، به خوانندگی سالار عقیلی ضبط شد. این کار توسط هادی آرزم ساخته و به سفارش مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ساخته شده است.

هادی آرزم در گفتگو با خبرنگار نای، در مورد «مهر و ماه» گفت: در سازبندی این قطعه، از ارکستر ملی استفاده شده اما به لحاظ هارمونی و کنترپوان، متفاوت از موسیقی گلهای قدیم ساخته شده است.

وی در مورد انتخاب این شعر گفت: شعر «مهر و ماه» را به علت ارادتی که به مرحوم اوستا داشته ودارم انتخاب کرده ام. هرچند برخی عنوان کردند که کار بر روی این اوزان شعری دشوار است، اما این امر مانع از انتخاب این شعر نشد.

نظرات 4 + ارسال نظر
قرطی خانوم دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ب.ظ http://ghertikhano0omi.blogfa.com/

مرسی که اومدی پیشم!
بازم بیایا!

شیما سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:29 ق.ظ http://www.rosse3fid.blogfa.com

سلام
مرسی از حضورت

شیما سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:14 ب.ظ http://www.rosse3fid.blogfa.com

اپم

خانم اقایی سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ

بازم اول سلام
اقامحمدحسین ، خوشحالم که با یک دانش اموز باهوش روبه رو هستم . باید بگم دخترها هم می پیچونند . بله جناب . تازه یک بدی دیگه هم دارن . نه که لوس باباهاشون هستند همچین که بگی بالا چشات یک دونه ابرو داری به جای دوتا ، فرداش دهتا بابا میاد مدرسه ازجدتا پدرجد و پدرخودش . تولد وب جدیدت رو هم تبریک میگم . مخصوصا که دیدم سالار عقیلی رو راجع بهش نوشتی . اخر خواهر خودم برا گرفتن گواهینامه اینترنت یک وب درست کرد و دربه در دنبال کد موزیک نشان بهار سالار می گشت . امیدوارم موفق باشی . در ضمن برا اینکه بدونی با چه دیو دوسری سروکارداری بد نیست یک سری هم به اون یکی وبم بزنی و بخش درددل های من و نامه های شما رو بخونی . فقط فرار نکنی از این همه لوس بازی .

ممنون.از نظر خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد