موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

آیا می دانید چرا برای یک کنسرت 60 هزار تومان پول میدهید؟

 

                                                                                                                                                                                                                                                              

             

    

موسیقی ما – آزاده فضلی: نباید از نقش حیاتی کنسرت برای هنرمندان موسیقی بگذریم، چرا که برگزاری کنسرت در واقع به رشد هنرمند عرصه موسیقی بسیار کمک می‌کند؛ یعنی به صورت ناخواسته او را به خلق آثار خلاقانه، جدید و مخاطب‌پسند وا می‌دارد. بنابراین هنرمندان موسیقی هم همانند بقیه هنرمندان در جهت رشد و تعالی هنرشان باید به ارائه هنر خود بپردازند و به همین دلیل برای برپایی کنسرت‌شان از موسسات و مراکز مختلف کمک می‌گیرند.

ادامه مطلب ...

سه آلبوم همزمان منتشر می‌کنم

 

                                                                                                                                                         

موسیقی ما - لی‌لا رضایی: جلال ذوالفنون از انتشار سه آلبوم به صورت همزمان خبر داد و در این رابطه به موسیقی ما گفت: مشغول جمع آوری سه آلبوم هستم که قرار است به صورت همزمان منتشرشان کنم. این سه آلبوم همگی به شکلی متفاوت از هم بوده و بیشتر به بداهه نوازی‌های من اختصاص دارد. به گفته این نوازنده ضبط این آلبوم‌ها شروع شده و تا ماه آینده به پایان خواهد رسید. 

  
وی ادامه داد: زمان دقیق انتشار این آلبوم‌ها مشخص نیست. اما ‌‌نهایت سعی‌ام را می‌کنم که تا پایان سال راهی بازار شوند. یکی از این آلبوم‌ها به موسیقی مدیتیشن اختصاص داشته و برای استراحت و آرامش ساخته شده و دیگری مجموعه‌ای از تصنیف هاست که توسط من نواخته شده است. دیگری هم آلبومی بی‌کلام است که در مرحله ضبط به سر می‌برد. 

وی همچنین گفت: در یکی از این آلبوم‌ها خواننده‌ای به نام ادیب به عنوان خواننده حضور دارد. این خواننده یک خواننده آماتور است اما از صدای خوبی برخوردار است. هر سه آلبوم از الهامات شخصی خودم برداشت شده است. 
نام هیچ یک از این آلبوم‌ها مشخص نیست اما به زودی مشخص نیست. وی در خصوص شرکتی که قرار است این آلبوم‌ها را منتشر کند گفت: این آلبوم‌ها را آقای اکبر سلطانی توسط انتشارات نمونه منتشر و راهی بازار موسیقی می‌کند. 

ذوالفنون که در حال حاضر در تدارک این آلبوم هاست، در تهران به سر می‌برد اما قرار است برای ادامه تور کنسرت‌های خود بعداز ماه مبارک رمضان راه شهرستان‌ها را مجددا در پیش گرفته و به برگزاری کنسرت با جوانتر‌ها اقدام کند. 

وی در این رابطه اظهار داشت: طبق قرار همیشگی در این کنسرت‌ها با جوانهای نوازنده هر شهر کنسرت می‌دهم به این ترتیب که یکی دوبار موسیقی آن‌ها را گوش کرده و در اجرا‌ها بداهه نوازی می‌کنم. این کنسرت‌ها بعداز ماه مبارک رمضان در شهرستانهای شیراز، گرگان، آذربایجان، نیشابور و.... برگزار خواهد شد. در این کنسرت‌ها جوان‌ها را همراهی می‌کنم. این نوازنده‌های جوان از‌‌ همان شهر‌ها بوده و در گروه‌های موسیقی‌‌ همان شهر‌ها فعالیت می‌کنند.

یادداشتی برای کنسرت گروه رستاک/چقدر دل این مردم شادی می‌خواهد...

                                                               

                                                     

موسیقی ما - سمیه قاضی‌زاده: اجرای قطعات موسیقی فولکلور ایران، سرلوحه کار رستاک است؛ اتفاقی که پیش از این هرگز به این شکل و با این صحه‌گذاری انجام نشده بود. جدای از این، اگر هم گرو‌ه‌هایی در این زمینه فعالیت می‌کردند، انتخاب‌هایشان در زمینه قطعات و تنظیم‌ها، آن‌قدر هوشمندانه نبود که مردم تا این اندازه با آن‌ها همراه شوند. 

ادامه مطلب ...

«ماشاءالله بامری» درگذشت

                                                          

            موسیقی ما - سعید عبداللهی: «ماشالله بامری» خواننده، نوازنده و پژوهشگر     موسیقی سیستان و بلوچستانی ۳۱ تیر ماه بر اثر بیماری‌ در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. «ماشاالله بامری یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان، نوازندگان و مقام‌دان‌های منطقه سیستان و بلوچستان بود که مدتی به دلیل بیماری سرطان روده تحت مراقبت‌های پزشکی در کرمان قرار                                گرفته بود، روز گذشته در زادگاهش ایرانشهر درگذشت.»

ادامه مطلب ...