موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

«ماشاءالله بامری» درگذشت

                                                          

            موسیقی ما - سعید عبداللهی: «ماشالله بامری» خواننده، نوازنده و پژوهشگر     موسیقی سیستان و بلوچستانی ۳۱ تیر ماه بر اثر بیماری‌ در سن ۶۰ سالگی دار فانی را وداع گفت. «ماشاالله بامری یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان، نوازندگان و مقام‌دان‌های منطقه سیستان و بلوچستان بود که مدتی به دلیل بیماری سرطان روده تحت مراقبت‌های پزشکی در کرمان قرار                                گرفته بود، روز گذشته در زادگاهش ایرانشهر درگذشت.»


بامری در سال ۱۳۳۰در ایرانشهر متولد شد و با ۵۲ سال فعالیت در عرصه موسیقی در معرفی موسیقی این منطقه تلاش بسیاری داشت. او از ۸ سالگی آموختن «دهلک» را آغاز کرد و در نوجوانی علاوه بر آن، خوانندگی را نیز ادامه داد. 

این پیشکسوت موسیقی بلوچی بیش از ۷۰ لوح سپاس، تقدیرنامه و دیپلم افتخار از جشنوارهای مختلف موسیقی استانی، کشوری و بین المللی کسب کرد و در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی نیز به عنوان بزرگ‌ترین پژوهشگر موسیقی سیستان و بلوچستان تقدیر شد. 

بامری گروه موسیقی ایرانشهر را در اواخر دهه۶۰ تشکیل داد. وی در جشنواره‌های نی‌ نوازان، موسیقی حماسی، آیینه و آواز، فجر، ذکر و ذاکرین و موسیقی نواحی کرمان شرکت کرد و در تمام این جشنواره‌ها مقام نخست را به دست آورد. همچنین در کشورهای فرانسه، آلمان، امارات متحده عربی، ونزوئلا، هلند و ترکیه کنسرت‌هایی را برگزار کرد. 

بامری از مشهور‌ترین خوانندگان «سوت» یا ترانه‌های مردمی بلوچستان بود و از سال ۸۹ نیز همکاری با گروه رستاک را نیز آغاز کرده بود. 

گفتنی است کلیه هزینه‌های درمانی وی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است. 

مراسم تشییع پیکر این استاد موسیقی ساعت ده صبح روز شنبه اول مرداد ۹۰ در شهرستان ایرانشهر برگزار خواهد شد.
نظرات 1 + ارسال نظر
یک سیب شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:24 ب.ظ http://www.yeksib.com

وبلاگ خوبی دارید واقعا زیباست امیدوارم موفق باشید

---------------------
یک سیب . کام
از وبگردی لذت ببرید!
------------------
با لینک کردنتان ما را حمایت کنید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد