موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

سومین آلبوم رستاک با تغییرات به بازار می‌آید

      
موسیقی ما- لی لا رضایی: گروه «رستاک» بعداز اجرای موفق خود در جشنواره موسیقی فجر، روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد. سیامک سپهری که رهبری این گروه را به عهده دارد، در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما ازتازه‌ترین اخبار گروه خود خبر داد و در این رابطه اظهار داشت: آلبوم سوم گروه رستاک در دست سساخت است و این روزهای خود را مشغول تهیه و تولید قطعات آن هستیم. قطعاتی که کاملا جدید بوده و از موسیقی بوشهری، کرمانج، مازندران، قشقایی و فارس استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین از یک سری قطعات خاص نیز استفاده شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یک قطعه اشاره کرد که خیلی خاص بوده و ترکیبی از یک سری از موسیقی مناطق مختلف است با موضوعیتی خاص که در کنار هم قرار گرفته‌اند. این موضوع و محوریت خاص، یک قطعه را به وجود آورده که در نوع خود تازه و بی‌نظیر است.

سپهری در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه برای این آلبوم هنوز عنوانی انتخاب نشده است، گفت: اعضای گروه نیز‌‌ همان اعضای همیشگی و ثابت گروه هستند به استثنای یکی دو نوازنده که به گروه اضافه و یا تعویض می‌شوند. مثلا در این آلبوم به جای استفاده از برخی از سازهای، از سازهای خاصی بر اساس مضمون قطعه استفاده کرده‌ایم و یک سری سازهای سنتی را به کار برده‌ایم که صدایی شنیدنی را منجر شده‌اند.

رهبر این گروه که آلبوم جدید را دستخوش تغییراتی قرار داده در ادامه صحبت‌هایش افزود: هیچ سازی در این آلبوم بی‌منطق نبوده و جای خاص خود را دارد. بر اساس محتوایی که هر قطعه دارد، سازهایی انتخاب شده‌اند که معرف آن قطعه باشند. وقتی دیدم در تنظیم قطعات جدید به قانون نیازی نیست، به جای آن از ساز سنتوراستفاده خواهم کرد. در این آلبوم بر مبنای هر منطقه‌ای از ساز مخصوص‌‌ همان منطقه استفاده می‌شود و ساز‌ها مدام تغییر می‌کنند. ساز‌ها یا بادی کوبه‌ای هستند و یا مضرابی و... مثلا در قطعه مازندرانی از دسر کتن و سازهای بادی لله وا (ساز بادی اصلی منطقه مازندارن) یا قطعه قشقایی و در قطعات کرمانجی از سازی مثل قشمه استفاده شده است که به عنوان یکی از سازهای بادی و معروف استان و مناطق خراسان از آن یاد و استفاده می‌شود.

وی همچنین خاطر نشاند کرد: در کنار ساز اصلی هر منطقه، سازهای اصیل سنتی نیز حضور داشته و به اجرایی از تنظیمات جدید قطعات می‌پردازند.

سپهری در پایان متذکر شد: رستاک تصمیم دارد علاوه بر قطعات فولکوری که در آلبوم‌هایش استفاده می‌کند، خود نیز به ساخت قطعات جدید اقدام کند. البته دز این آلبوم اثری از آن‌ها نخواهد بود ولی در آلبوم‌های بعدی این قطعات به سمع مخاطبان خواهد رسید.

گفتنی است این آلبوم اوائل سال آینده وارد بازار موسیقی می‌شود.
نظرات 4 + ارسال نظر
تنها دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

روزگارا که چنین سخت به من میگیری

باخبر باش

که پژمردن من آسان نیست

گرچه دلگیرتر از دیروزم

گرچه فردای غم انگیز مرا می خواند

لیک باور دارم

دلخوشی ها کم نیست

زندگی باید کرد

تنها چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:05 ب.ظ http://gladiat.blogfa.com

انقــدر مرا سرد کرد

از خودش ...

از عشق ...

کــه حالا بــه جای دلبستن یخ بسته ام!!!

آنقدر پیش این و آن

از خوبی هایش گفتم!!

که حالا وقتی سراغش را میگیرند! شرم دارم که بگویم

تنهایم گذاشت......

تنها پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ق.ظ

سلام داداشی خوبی؟شما بی معرفت شدی یه سری به ما نمیزنی
راستی سال نو شماهم مبارک امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشی

hosein دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:30 ب.ظ

dige in sepehrie naghola nemige baziya khodeshoon raftan az rastak na inke ishoon tavizeshoon kardeh bashan...kheili zerange

دقیقا...مثل آقای عابدیان یا خانم سحر ابراهیم..متاسفم....گروه در نبود این افراد امیدوارم که افت نکنه..ممنون از بازدیدتووون.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد