موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

تیتراژ سریال وضعیـــــــــــــت سفـــــــــــــیــــــــــد...

                           

این سریال که این روز ها در شبکه 3 سیما و از ساعت 8:55 روی آنتن میرود طرفداران زیادی پیدا کرده...

مخصوصا تیتراژ زیبای این کار که بسیاری از بینندگان را تا انتهای تیتراژ پای گیرنده های تلویزیونی مینشاند............

علیرضا قربانی.....وی از دوران کودکی به مدت چندین سال به فراگیری هنر قرائت قرآن نزد استادان مختلف پرداخت و در این راه موفق به کسب مدارج مختلف گردید.

تصانیف قدیمی را از کودکی با علاقهٔ فراوان می‌خواند، با موسیقی اصیل ایرانی رشد کرد و از سال ۱۳۶۳ به طور جدی به فراگیری ردیف آوازی، تلفیق شعر و موسیقی، بینش و زیبایی شناسی در آواز ایران پرداخت. وی در این راه از محضر خسرو سلطانی، بهروزعابدینی، مهدی فلاح، دکتر حسین عمومی و استاد احمد ابراهیمی و استاد رضوی سروستانی بهره‌مند گردید.

علیرضا قربانی تاکنون در بسیاری از فستیوال‌های مهم موسیقی در نقاط مختلف دنیا به اجرای برنامه پرداخته‌است که حاصل برخی از این اجراها به صورت لوح فشرده در اروپا انتشار یافته‌است.

از سال ۱۳۷۸ به عنوان خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی به اجرای برنامه‌های متعدد در داخل و خارج از کشور پرداخته‌است.
     

برگزاری کنسرت دو نوازی تار و تمبک در تالار رودکی

                                                  

تالار رودکی شامگاه سی ام آبان و یکم آذرمیزبان کنسرت دونوازی تار و تنبک به سرپرستی «مسعود زین الدین» می شود.

به گزارش مجله موسیقی ملودی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، این کنسرت که در دو بخش ۴۰ دقیقه ای اجرا می شود آخرین بار در مرداد ماه سال جاری در تالار فرشچیان اصفهان اجرا و با استقبال تماشاگران روبرو شد؛ این در حالی است که «آرش لطفی» نیز به عنوان نوازنده تنبک در این کنسرت حضور خواهد داشت.

کنسرت دونوازی تار و تنبک به سرپرستی «مسعود زین الدین» شامگاه ۳۰ آبان و اول آذر از ساعت ۲۰ در تالار رودکی روی صحنه می رود.

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت سی گذر به نشانی www.sigozar.com و یا گیشه تالار وحدت مراجعه کنند.

محمد رضا لطــــــــــــــفی

                        

کنسرت محمدرضا لطفی و گروه شیدا

                                                            

موسیقی ما - آمن خادمی: لطفی که در سالن میلاد نمایشگاه به صحنه می‌رود، گفت: آواز ما تک محصولی شده است. اغلب خوانندگان جدید ما تصنیف‌خوان هستند. او؛ به گروه دوستی هم اشاره کرد و گفت: لازم نیست به مطبوعات یادآوری کنیم که می‌خواهیم دوستی کنیم. 

محمدرضا لطفی در نشست مطبوعاتی که صبح دیروز(۸ آبان) در موسسه فرهنگی – هنری آوای شیدا برگزار شد‏، گفت: در این ۳۳ سال؛ آواز ما تک محصولی شده است و ۹۰ درصد دائقهٔ گوشی مردم با صدای خوانندهٔ توانمند ما یعنی آقای شجریان انس گرفته‌اند. در همین راستا خوانندهٔ جدید هم برای رسیدن به مشهوریت صدای وی را تقلید می‌کند و تنوعی در آواز موسیقی دیده نمی‌شود.

ادامه مطلب ...