موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

موسیقی سنتی ایران

دنیای رنگارنگ موسیقی سنتی ایرانی

بزرگداشت «جلال ذوالفنون» برگزار می‌شود

 بزرگداشت جلال ذوالفنون نوازنده برجسته سه تار به همت خانواده و شاگردان این هنرمند ۱۷ اردیبهشت ماه در برج میلاد برگزار می‌شود. سهیل ذوالفنون پسر جلال ذوالفنون درخصوص این برنامه گفت: در این بزرگداشت که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که یک گروه ۱۰ نفره از شاگردان پدر به سرپرستی مهرداد ترابی کنسرتی را اجرا خواهند کرد. 

وی ادامه داد: من و حسام الدین سراج نیز در بزرگداشت پدر اجرای ساز و آواز خواهیم داشت که از هم اکنون در تدارک این برنامه هستیم.

ذوالفنون در خصوص انتشار آثار جلال ذوالفنون گفت: هم اکنون ۴ اثر از کارهای پدر را در دست بررسی داریم که با اتمام کار هر کدام بتوانیم به مرور زمان آن‌ها را در بازار منتشر کنیم.



منبع : پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران

نگاهی بر موسیقی اصیل ایرانی در سال 1390

                             

موسیقی ما - محمدجواد صحافی: موسیقی اصیل ایرانی در سال 1390 تکانی بخود داد و بازار فروش آلبوم‌های هنرمندان موسیقی به دلیل انتشار آثار هنرمندان رونق یافت، آثاری که با آواز هنرمندان نام آشنایی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسام الدین سراج، همایون شجریان، موسیقی اصیل ایرانی را به تکاپو انداخت و هواداران را به سوی فروشگاه‌های موسیقی کشاند. اما در این میان دیگر بزرگان موسیقی نیز بیکار ننشستند و کنسرت‌های متعددی را در نقاط مختلف ایران زمین برگزار نمودند از پورناظری ها با همراهی علیرضا قربانی گرفته تا حسین علیزاده و شهرام ناظری و همایون شجریان با قمصری و کنسرت‌های سالیانه محمدرضا لطفی با همراهی گروه شیدا فعالیت‌هایی را در سطح کشور انجام داده و هموطنان عمدتا پایتخت‌نشین‌مان را خرسند نمودند و همچنان شهرستانی ها چونان سنوات گذشته در حسرت حضور در کنسرتهای اساتید بزرگ ماندند، موسیقی مان نیز چون سنوات گذشته از گزند اتفاقات ناگوار در امان نماند و حاشیه های تلخی برایش حادث گردید و عزیزانی نیز از میانمان رفتند، همانطور در نقطه مقابلش خبرهای خوش و مسرت‌بخشی نیزکه کم هم نبودند تجربه کردیم ، به امید آنکه در سال 91 ، با تجربه شکست ها و درس از ناکامی های گذشته در پی جبران بوده و سالی خوش و بدون اتفاقات و حواشی درد ناک برای موسیقی ایران زمین داشته باشیم نگاهی داریم بر آنچه که بر موسیقی ایران در سال 1390 گذشت ...

ادامه مطلب ...